Dieta noastră este ciudată pentru o persoană care a trăit acum 1000 de ani. Și lucrurile nu vor rămâne așa. Alimentele se vor schimba și vor ajunge din ce în ce mai diferite, mai ales că numărul populației globale va fi din ce în ce mai mare. Astfel, vom căuta resurse alimentare sustenabile.

Hai să vedem care sunt alimentele care probabil vor ajunge în farfuriile noastre până în anii 2050:

10. Ierburile marine

Pe măsură ce devenim cu toții mai conștienți de problemele planetei și de poluarea fermelor imense de animale, dietele bazate pe plante devin din ce în ce mai populare. Dar cu această creștere a culturii agricole, se ajunge și la supra-agricultură, care afectează calitatea legumelor.

O variantă alternativă este consumul de plante marine. Oceanul este pe departe de a fi supra-cultivat. Astfel, ierburile marine precum nori, kelp sau wakame ar putea deveni noul brocolli, fasole sau cartofi, un pic mai sărate.

Sursă imagine

Ierburile marine sunt bogate în nutrienți, ceea ce oferă un avantaj enorm. În plus, nu este nevoie de foarte mult spațiu pentru a le crește. Un alt avantaj este că nevoia de fertilizatori sau apă proaspătă nu e așa de mare pentru a crește legumele marine. Așadar, pregătește-te că ierburile marine vor ajunge din ce în ce mai populare.

9. Carnea crescută în laborator

Pentru cei care nu vor renunța niciodată la carne, friptura viitorului va fi crescută în laborator. Fermele de animale nu sunt sustenabile. Spre exemplu în SUA, fermele consumă jumătate din resursele de apă.

Cercetătorii au aflat că se poate „cultiva” carne în laborator prin creșterea celulelor stem în celule musculare. Scopul este de a crea alternative la carne pentru a proteja mediul înconjurător.

Sursă imagine

Chiar dacă în prezent carnea de laborator este foarte scumpă, prețul ei începe să scadă și probabil va mai scădea pe măsură ce cercetătorii vor dezvolta industria.

O întrebare de curiozitate pentru vegetarieni: ați mânca astfel de carne?

8. Mâncăruri modificate genetic

Chiar dacă este un subiect de dezbatere, alimentele modificate genetic s-ar putea să fie folositoare într-o lume în care agricultura va fi din ce în ce mai dificilă. Seceta sau inundațiile sunt în fruntea problemelor, dar geneticienii cred că au descoperit o cale de a eficientiza apa într-o plantă.

Te-ar mai putea interesa și „Cum Arătau Fructele Și Legumele Înainte De A Fi Modificate Genetic

Culturile agricole ar putea fi create astfel încât să reziste în condiții de secetă. Totodată fructele ar putea fi modificate genetic pentru a deveni și mai bogate în vitamine.

7. Sintalcoolul

De câte ori s-a întâmplat să renunți la planuri din cauză că ai fost mahmur? Vestea bună este că mahmureala s-ar putea să fie o chestiune a trecutului. Un profesor dezvoltă o alternativă la alcool concepută să ofere amețeala alcoolului, dar fără a îmbăta persoana respectivă.

Sintalcoolul sau alcoolul sintetic, ar putea deveni mult mai sigur decât alcoolul.

6. Ierburile

Ierburile se găsesc peste tot. Deci face sens să găsim o cale pentru a le introduce în dieta noastră, bineînțeles dacă sunt preparate corespunzător. În cazul în care nu sunt preparate cum trebuie, ierburile pot face mai mult rău decât bine.

În cazul în care ești interesat de astfel de mâncăruri, există o serie de site-uri care te îndrumă cum să gătești ierburile. Te rugăm doar să fi atent ce surse folosești și să fi sigur că știi ce vrei să faci.

Testele din laborator au arătat că ierburile vor prospera în condițiile climatologice din anul 2050: mai mult dioxid de carbon în atmsoferă și temperaturi mai ridicate.

5. Supa miso

Dacă îți place sushi-ul probabil ai mâncat și supă miso. Miso este făcută din boabe de soia fermentate, orez sau năut sub formă de pastă. De ce va fi supa miso un aliment al viitorului?

Din cauza proprietăților care ne pot proteja împotriva radiaților. Un studiu făcut pe șoareci, a arătat beneficile prevenirii cancerului. Ne poate ajuta inclusiv în problemele cu tensiunea. Cu alte cuvinte, miso este bogată în proteine, vitamine și minerale.

Sursă imagine

Cu cât fermentarea este mai îndelungată, cu atât beneficiile miso vor fi mai mari.

4. Algele

Toți nutrienții necesari vieții se găsesc în plante. Atunci de ce să căutăm sursele în carne? Dacă ți se pare interesant, uite un alt aliment care ar putea să devină o nouă delicatesă: algele.

La fel ca și ierburile marine, algele sunt o sursă de hrană sustenabilă care ne pot ajuta să scăpăm de problemele agriculturii. Algele pot fi cultivate inclusiv în piscine.

Sursă imagine

Ele sunt mai bogate în antioxidanți, vitamine și calciu comparativ cu fructele și legumele obișnuite. Spirulina este un exemplu.

Diferența între alge și plante marine? Plantele marine sunt un grup de alge, dar nu toate algele sunt plante marine. Algele pot crește în aproape orice apă, în timp ce plantele marine cresc doar în apa mării.

3. Insectele

Nu îți surâde ideea de a mânca doar plante? Nicio problemă. Există numeroase surse de hrană provenite din insecte și gândaci. În timp ce în multe locuri de pe planetă deja se consumă insectele, probabil în viitor vor ajunge și în cultura vestică sub formă de pudră de insecte.

Sursă imagine

Insectele sunt o sursă bogată de proteine și aminoacizi. Deci, există o grămadă de beneficii nutritive privind consumul de insecte. Foarte important: au o rată de conversie foarte mare, însemnând că insectele necesită puțină hrană comparativ cu alte animale.

2. Soylent-ul

Soylent-ul se potrivește perfect pentru alimentația viitorului. Nu doar că este sustenabil, dar produsul este un aliment high tech futuristic. Soylent-ul ar putea întrerupe industria alimentară care poluează.

Practic soylent-ul poate înlocui o masă și a fost special dezvoltat pentru a fi sustenabil, sănătos, eficient și ieftin. Soylent-ul îndeplinește toate cerințele nutriționale ale organismului uman. Cu alte cuvinte, datorită acestei invenții, ai putea supraviețui tot restul vieții.

Sursă imagine

Soylent-ul are un termen de valabilitate de un an, nu trebuie depozitat în frigider și nu conține produse de origine animală și nici colesterol. Conține carbohidrați cu indice glicemic scăzut și grăsimi obținute din ulei de alge.

1. Bulele de apă

Probabil este una dintre cele mai futuristice alimente din listă. În loc să bei apă dintr-un bidon de plastic care afectează mediul înconjurător, bula de apă este prinsă într-o membrană ingenioasă compusă dintr-un extract de ierburi marine.

Sursă imagine

Mai exact, timpul de descompunere este asemănător cu cel al unui fruct.

Sperăm că anul 2050 nu va fi atât de sumbru precum spun majoritatea specialiștilor. Dar pentru ca acest lucru să fie adevărat, trebuie să ne implicăm cu toții pentru un viitor mai bun.